Къде е регламентирано периодичността на извършване на оценка на риска от работодателя и дали се налага извънредна оценка или не е необходима?
Добавена в
1 отговор
експерт Miglena Trifonova
отговори на въпрос
на 07 Септ. 2012
НАРЕДБА № 5 от 11.05.1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска
Издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на здравеопазването, обн., ДВ, бр. 47 от 21.05.1999 г.
кн. 6/99 г., стр. 199
т. 11, р. 1, № 41б
Тази наредба регламентира критериите, които налагат нова оценка на риска и периодичността- чл.11.
Работодателят следва да издаде заповед, в изпълнение на задълженията си по чл.11, ал.3 от горепосочената наредба.
Чл. 11. (1) Оценката на риска се преразглежда, когато:
1. настъпят промени, които могат да окажат влияние върху риска - въвеждане на нови производствени процеси, оборудване, продукти и материали, промяна на организацията на труда, нови сгради и помещения, реконструкция на съществуващи и др.;
2. след настъпили промени в нормативната уредба;
3. оценката е направена на основата на данни и информация, станали невалидни или неподходящи;
4. има условия оценката да бъде подобрена;
5. прилаганите защитни и профилактични мерки са неефективни или неадекватни;
6. резултатите от разследвания на злополуки, аварии, професионални заболявания и инциденти без злополуки налагат преразглеждане.
(2) Преразглеждане на оценката се извършва:
1. по преценка на работодателя;
2. по предписание на контролните органи.
(3) Периодичността на оценяване на риска се определя от работодателя в зависимост от установения риск и в съответствие с изискванията на нормативните актове.
Задължително след разследване на трудова злополука посочвайте дали се налага преразглеждане на оценката на риска.
Издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на здравеопазването, обн., ДВ, бр. 47 от 21.05.1999 г.
кн. 6/99 г., стр. 199
т. 11, р. 1, № 41б
Тази наредба регламентира критериите, които налагат нова оценка на риска и периодичността- чл.11.
Работодателят следва да издаде заповед, в изпълнение на задълженията си по чл.11, ал.3 от горепосочената наредба.
Чл. 11. (1) Оценката на риска се преразглежда, когато:
1. настъпят промени, които могат да окажат влияние върху риска - въвеждане на нови производствени процеси, оборудване, продукти и материали, промяна на организацията на труда, нови сгради и помещения, реконструкция на съществуващи и др.;
2. след настъпили промени в нормативната уредба;
3. оценката е направена на основата на данни и информация, станали невалидни или неподходящи;
4. има условия оценката да бъде подобрена;
5. прилаганите защитни и профилактични мерки са неефективни или неадекватни;
6. резултатите от разследвания на злополуки, аварии, професионални заболявания и инциденти без злополуки налагат преразглеждане.
(2) Преразглеждане на оценката се извършва:
1. по преценка на работодателя;
2. по предписание на контролните органи.
(3) Периодичността на оценяване на риска се определя от работодателя в зависимост от установения риск и в съответствие с изискванията на нормативните актове.
Задължително след разследване на трудова злополука посочвайте дали се налага преразглеждане на оценката на риска.