Няколко служители, които ряботят на 8 часа във фирма, изработват част от часовете в производството т.е. изпълняват две длъжности. Как следва да се оформи заплащането в случая? Трябва ли да има допълнително споразумение по съвместителство на две длъжности в едно предприятие и как се заплаща това?
Отговор: Случва се назначен на определена длъжност служител по основен трудов договор да се съгласи да изпълнява временно в условията на съвместителство и трудовите задължения по свободната длъжност в рамките на редовното работно време от 8 часа. В този случай работодателят би трябвало да му възложи изпълнението на тази свободна длъжност (работа), като за целта се оформи писмено споразумение по чл. 119 КТ във връзка с чл. 66, ал. 2 КТ При постигате на споразумение между работодателя и работника за изпълнение на работата по основна длъжност и другата допълнителна би следвало да се определи допълнително трудово възнаграждение. Размерът на допълнителното възнаграждение се договаря индивидуално между страните по трудовото правоотношение. При сключването на допълнително споразумение по чл. 119 от КТ за изпълнение на допълнителната работа би следвало работодателят да впише допълнителните задължения и с промяна в длъжностната характеристика на служителя.
Друга възможност за договаряне на друг вид работа в същото предприятие е предвидена в чл. 110 от КТ Вие можете на сключите допълнителен трудов договор със служителите за извършване на работа, която не е в кръга на техните трудови задължения, тук обаче е казано - извън установеното за тях работно време
Въпросът и неговият отговор са взети от 'Книга за счетоводителя: зелена светлина на правилното процедиране". За още готови решения - данъци, счетоводство, трудово право - кликнете тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
2 Коментари