За съжаление често в практиката си ТРЗ специалистите често се сблъскват с проблема самоотлъчка на служител. При т.н. „самоотлъчка“ често работникът не може да бъде намерен, за да му бъдат поискани обяснения за установеното нарушение. Как обаче следва да процедирате? Какви наказания може да наложите?
Съгласно чл. 193 от КТ работодателят е длъжен преди налагане на дисциплинарното наказание да изслуша работника или служителя или да приеме писмените му обяснения и да събере и оцени посочените доказателства. Когато работодателят предварително не е изслушал работника или служителя или не е приел писмените му обяснения, съдът отменя дисциплинарното наказание, без да разглежда спора по същество. Разпоредбите не се прилагат, когато обясненията на работника или служителя не са били изслушани или дадени по негова вина.
Работодателят трябва да положи всички усилия да намери и информира работника за процедурата и да му даде възможност да се защити. Но ако усилията на работодателя са без резултат, приема се, че причината е в работника. И тъй като чл. 193 от КТ допуска дисциплинарно наказание да се наложи и без да се изслуша или приеме писмено обяснение от работника, когато то не е дадено по вина на работника, работодателят е спазил изискванията на закона....
Текстът е взет от отговора на експерт Аспасия Петкова по казус на Ваш колега, включен в най-новото ни издание "Труд и осигуряване в казуси - наръчник на практикуващия ТРЗ служител". За пълен отговор по темата и още десетки готови решения - кликнете тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари