В Плана за възстановяване и устойчивост са заложени промени, според които ще се създадат бакалавърските и магистърските програми за дуално обучение на студенти.
В бизнес закуската участваха и министър-председателят акад. Николай Денков, министърът на финансите Асен Василев, както и заместник-министри от министерствата на иновациите и растежа, на енергетиката и на икономиката и индустрията.
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков също така пояснява, че бизнесът може пряко да се включи в създаването на учебните програми и стандартите за обучение на студентите, които ще се обучават дуално.
Промените са с насоченост към развитие на бизнеса, редом с образователните програми. МОН предлага промяна на учебното съдържание и за неговото структуриране, така че учениците да формират умения и компетентности, а не само да възпроизвеждат знание.
С цел повишаване качеството на образование в училищата предстои изградане на STEM кабинети, като вече над 2240 училища са подали своите концепции за обособяването на такива центрове в техните сгради.
"Когато тези центрове се изградят, ще се промени начинът, подходът, концепцията на преподаване в българското училище. Ще може да се преподава наука и математика съвместно от учителите по различните учебни дисциплини. Ще може учениците заедно в рамките на проектно базирано обучение да осъществяват конкретни практически дейности", каза проф. Цоков. По думите му след 2026 г. тези STEM центрове ще могат да бъдат мястото за пряка връзка на училищното образование с практиката и бизнеса.
Източник: Pariteni.bg
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков също така пояснява, че бизнесът може пряко да се включи в създаването на учебните програми и стандартите за обучение на студентите, които ще се обучават дуално.
Промените са с насоченост към развитие на бизнеса, редом с образователните програми. МОН предлага промяна на учебното съдържание и за неговото структуриране, така че учениците да формират умения и компетентности, а не само да възпроизвеждат знание.
С цел повишаване качеството на образование в училищата предстои изградане на STEM кабинети, като вече над 2240 училища са подали своите концепции за обособяването на такива центрове в техните сгради.
"Когато тези центрове се изградят, ще се промени начинът, подходът, концепцията на преподаване в българското училище. Ще може да се преподава наука и математика съвместно от учителите по различните учебни дисциплини. Ще може учениците заедно в рамките на проектно базирано обучение да осъществяват конкретни практически дейности", каза проф. Цоков. По думите му след 2026 г. тези STEM центрове ще могат да бъдат мястото за пряка връзка на училищното образование с практиката и бизнеса.
Източник: Pariteni.bg
Свързани статии
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари