Търсите отговори и решения относно правилното назначаване на чужденци у нас, и по-специално – назначаване на украинци? Напоследък работата с украинци е честа практика поради създалата се обстановка с приемането на бежанци от Украйна. За да знаете как да ги назначите и осигурите правилно, вземете цяло експертно ръководство с над 70 решения на казуси от реалната практика на колегите Ви – ТРЗ служители, а именно: „Назначаване на чужденци: Експертите съветват“. Вземете книгата тук >>
Ето и само един пример за експертно решение, което ще получите в книгата:
Въпрос: Какви документи трябва да има служител, когото искаме да назначим на трудов договор в българско дружество? Необходимо ли е в частност лицето да притежава специален/ допълнителен документ/ разрешение, с който да може работи на територията на ЕС, независимо от факта, че е нает от българско дружество? Лицето е украински гражданин с документ за постоянно пребиваване в България и притежава българско ЕГН. Ще бъде нает на длъжност „водач на товарен автомобил над 12 тона /международни превози/“ и трябва да бъде командирован в ЕС. Маршрутът, по който ще изпълнява курсове, включва повече от една държава-членка на ЕС /Германия, Франция, Италия, Швеция, Холандия, Дания/.
Отговор на въпроса даде експерт доц. д-р Андрей Александров:
Българското законодателство урежда специални правила и процедури за наемане на чужденци от трети страни по трудово правоотношение у нас. Законът за трудовата миграция и трудовата мобилност, Законът за чужденците в Република България и подзаконовите актове по тяхното прилагане целят: (а) да защитят интересите на работниците и служителите в страната, като не допуснат безконтролен приток на по-евтина работна ръка отвън; и (б) да обезпечат изпълнението на ангажиментите на България, произтичащи от членството в ЕС и разположението ѝ на външната граница на Съюза. Затова и режимът като цяло е рестриктивен, а процедурите съдържат достатъчно правни гаранции за предварителната проверка на лицата по отношение на тяхната надеждност и опазване на сигурността.
Щом лицето веднъж е преминало през установените процедури за назначаване на чужденец на трудов договор у нас, съответно получаване на разрешение за постоянно пребиваване, то придобива трудови права, еднакви с тези на работниците и служителите – български граждани. Чужденец, който има разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване, може да влиза в и да напуска страната без виза (чл. 35, ал. 3 ЗЧРБ).
В този смисъл, от гледна точка на националното ни право, няма необходимост от издаването на документи за командировката, различни от тези, които се изискват за командироването на служители – български граждани. Ако съществуват някакви допълнителни специфики, те могат да произтичат от вътрешното право на някоя от приемащите държави, за което компетентно становище могат да предоставят юристи от съответната държава.
Източник: "Назначаване на чужденци: Експертите съветват". Поръчайте тук >>
Въпрос: Какви документи трябва да има служител, когото искаме да назначим на трудов договор в българско дружество? Необходимо ли е в частност лицето да притежава специален/ допълнителен документ/ разрешение, с който да може работи на територията на ЕС, независимо от факта, че е нает от българско дружество? Лицето е украински гражданин с документ за постоянно пребиваване в България и притежава българско ЕГН. Ще бъде нает на длъжност „водач на товарен автомобил над 12 тона /международни превози/“ и трябва да бъде командирован в ЕС. Маршрутът, по който ще изпълнява курсове, включва повече от една държава-членка на ЕС /Германия, Франция, Италия, Швеция, Холандия, Дания/.
Отговор на въпроса даде експерт доц. д-р Андрей Александров:
Българското законодателство урежда специални правила и процедури за наемане на чужденци от трети страни по трудово правоотношение у нас. Законът за трудовата миграция и трудовата мобилност, Законът за чужденците в Република България и подзаконовите актове по тяхното прилагане целят: (а) да защитят интересите на работниците и служителите в страната, като не допуснат безконтролен приток на по-евтина работна ръка отвън; и (б) да обезпечат изпълнението на ангажиментите на България, произтичащи от членството в ЕС и разположението ѝ на външната граница на Съюза. Затова и режимът като цяло е рестриктивен, а процедурите съдържат достатъчно правни гаранции за предварителната проверка на лицата по отношение на тяхната надеждност и опазване на сигурността.
Щом лицето веднъж е преминало през установените процедури за назначаване на чужденец на трудов договор у нас, съответно получаване на разрешение за постоянно пребиваване, то придобива трудови права, еднакви с тези на работниците и служителите – български граждани. Чужденец, който има разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване, може да влиза в и да напуска страната без виза (чл. 35, ал. 3 ЗЧРБ).
В този смисъл, от гледна точка на националното ни право, няма необходимост от издаването на документи за командировката, различни от тези, които се изискват за командироването на служители – български граждани. Ако съществуват някакви допълнителни специфики, те могат да произтичат от вътрешното право на някоя от приемащите държави, за което компетентно становище могат да предоставят юристи от съответната държава.
Източник: "Назначаване на чужденци: Експертите съветват". Поръчайте тук >>
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
5 Коментари