През изминалата година са регистрирани общо 15,9 милиона достъпа до системата, докато през 2023 г. те са били 14,3 милиона.
Най-голям ръст се наблюдава при електронните справки, свързани с отпускането и изплащането на обезщетения за безработица. Достъпът до тази категория услуги се е увеличил с 35,1%, достигайки над 2 милиона през 2024 г. спрямо 1,5 милиона година по-рано. С 8% повече са използвани и електронните административни услуги.
Най-често ползваните електронни справки и през 2024 г. са тези, свързани с обезщетенията за временна неработоспособност. Те са достъпвани 8,2 милиона пъти, което е с 11% повече спрямо предходната година. Най-популярната услуга остава справката за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване, използвана над 6,6 милиона пъти. Справката за социално осигуряване по ЕГН също е сред най-често заявяваните, с близо 2,9 милиона достъпа.
Ключов принос за увеличеното използване на е-услугите има Единният портал за електронни услуги (ЕПЕУ), който бе въведен през март 2024 г. и обединява всички електронни платформи и приложения на НОИ. За краткия период от пускането му досега са подадени над 631 000 заявки за електронни услуги и справки. Най-търсени са справките за осигурителен стаж и доход, които съставляват около 47% от всички заявки (над 297 000). Заявките за информация относно отпуснати пенсии са малко над 92 000.
През 2024 г. НОИ е издал общо 193 539 персонални идентификационни кода (ПИК) за достъп до своите услуги, като 11 752 от тях са били заявени по електронен път.
Източник: nssi.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари