Казусът и неговото решение са включени в "Наръчник за управителя на дружеството - решени казуси за труд и осигуряване". Повече за изданието може да видите тук >>
Въпрос: ООД има основен съдружник с 95% участие в капитала и управител, който осъществява дейност по транспорт на стоки с камион над 12 тона в ЕС. Кой е правилният начин за осигуряване на лицето: СОЛ с изплащане на личен труд или договор за управление и контрол и има ли пречка за изплащане на командировъчни при СОЛ? Лицето има сключен трудов договор с дружеството за длъжността ръководител транспорт.
Отговор: Аз считам, че най-правилно е шофьорът на камион над 12 тона, който извършва превози в ЕС, да бъде назначен на трудов договор. Би могло другият съдружник да го назначи на трудов договор.
Така лицето ще има право на законно полагане на труд втора категория и ще се избегнат конфликтите с контролните органи на НАП и контролните органи на държавите, през които преминава. В много случаи те искат доказателства за сключен трудов договор и изплатени трудови възнаграждения. При сключен трудов договор шофьорът ще има право и на командировъчни.
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари