Фирма има назначена проверка от Инспекция по труда.
Инспекторите, които изпълняват проверката, предоставят на ТРЗ-служителя на фирмата списък с документи, които да се подготвят и представят. Един от тях е трудово досие на 5-ма служители на фирмата. ТРЗ служителят е работа от скоро в областта на ТРЗ и във фирмата и не е имал време да проверява дали всички служители имат трудови досиета и дали те съдържат всички необходими документи.
За него възниква върпосът какво трябва да съдържа трудовото досие и имат ли правно основание инспекторите да ги изискват от ТРЗ служителя?
Експертите предоставят следния отговор:
Съгласно чл. 128б, ал.1 от КТ работодателят е задължен да води трудовото досие на всеки работник и служител. То се създава при постъпването на лицето на работа и съдържа документи за назначаване, изменение и прекратяване на трудовите правоотношения /съгласно чл. 128б, ал.2 КТ . Допълнителните документи, които можете да се приложат към него са...
Пълното решение на казуса можете да прочетете в актуализираното CD Кодексът на труда – анализиран и обяснен в практически казуси.
Свързани статии
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари