Въпреки че е много трудно да определите от интервюто дали един силен кандидат всъщност не е подходящ за Вашата фирма, има няколко типа, за които е важно да внимавате. Това не означава непременно да отхвърляте кандидатурите им, но е важно да сте наясно с техните особености, защото може да се окажат опасни за микроклимата на фирмата Ви и производителността на екипа от служители.
Това са:
„Убиецът” на екипи.
Това са високоталантливи индивиди, които подкопават морала, като влизат в пререкания с подчинените или ръководителите си, оплакват се, тестват границите на позволеното им. Подобни хора биват наемани, защото са умни и привлекателни, а и имат голям потенциал. Често работодателите се съобразяват с тях, защото тези служители са очевидно талантливи, но в дългосрочен аспект негативното им влияние върху останалата част от екипа може сериозно да увреди общото представяне на фирмата.
Нарцисът.
Този служител е чаровен и умее да се представя в най-добрата си светлина. Това може да накара работодателя да се излъже и да счете, че демонстрираната увереност има действително покритие. В последствие се оказва, че чувството за лична важност на служителя ще попречи на представянето му на работа. Нарцисите не вярват, че някой друг освен тях може да бъде прав, и са склонни да оправдават всяко свое действие с този довод.
Антисоциалният.
Това е човекът, който трудно комуникира, но не защото се притеснява или е интровертен, а защото няма никакво желание да прави и елементарни усилия да общува нормално. Антисоциалните хора не обръщат никакво внимание на работодателите си и често са непродуктивни, защото за тях не е проблем да присвояват офис принадлежности или да не се явяват на работа без предупреждение. Този тип служители може и да Ви изглеждат интелигентни и целенасочени, но в крайна сметка се оказват проблемни и за началниците си, и за колегите си с отказа да работят в екип и да следват правилата.
Въпреки че тези типове трябва веднага да Ви обърнат внимание върху себе си, като работодател не е редно да отхвърляте даден кандидат, базирайки се само на една страна от характера му. Трябва да обмислите внимателно конкретния човек като цяло как би се представил в контекста на Вашата организация и фирмената Ви култура, както и дали евентуалните му колеги ще се справят с работата с него. Едва тогава вземете решението си. Но е важно да бъдете подготвени за резултатите и да сте наясно пред какво можете да се изправите и дали си струва.
Статията е взета от "Наръчник за управление на персонала"
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари