За модерния мениджър.
Искате ли да бъдете именно лидер, а не просто ръководител, можете да разчитате на 3 стратегии, които дават резултат. А именно:
1. Бъдете треньор, не експерт.
Какво означава това? Експертът има знанията и уменията, с които директно налага своя начин. Треньорът е човекът, който дава насока и мотивира за самостоятелно усвояване на знания и умения. Искате ли да бъдете лидер, трябва да стимулирате хората си да се развиват, а не просто да им казвате какво да правят.
2. Адаптирайте се към нуждите и характерите на кадрите си.
Това не е никак лесна задача, но носи огромни позитиви. Защото ще Ви позволи да сте наясно какво на кого да възложите, как да го възложите, дали да контролирате повече или по-малко, дали да напомняте и т.н. и т.н. Колкото по-гъвкави сте спрямо хората си, толкова по-лесно ще бъде да ги стимулирате за справяне със задачите. Адаптирате ли се към тях самите, те ще усетят грижата и интереса Ви, което ще ги мотивира.
3. Показвайте човечност.
Служителите не са роботи. Те са хора. Дръжте се с тях като с такива. Поставяйте се на тяхното място. Не забравяйте и, че служителите Ви ще вземат поведението Ви за пример. Ако Вие показвате недоверие, те няма да Ви вярват. Ако показвате грубост или незачитане, не очаквайте уважение. Не забравяйте, че работата не е единственият приоритет в живота им, ако и да е във Вашия. Разбира се, поставете ясни граници и определете правила, но не забравяйте - колкото по-бързо служителите Ви решат даден личен проблем, толкова по-скоро ще започнат отново да се съсредоточават на 100% на работа.
източник: portaltrznormativi.bg
източник: portaltrznormativi.bg
Свързани статии
Проследени новини
Абонамент за newsletter
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за Newsletter clubtrznormativi.bg
за да получавате най-новата информация и анализи по темите, които Ви интересуват!
Коментари
0 Коментари